Херсонським окружним адміністративним судом, підводячи підсумки роботи суду за перше півріччя 2015 року, проаналізовано опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду.
Починаючи з квітня 2015 року в суді запроваджено проведення постійного опитування відвідувачів, шляхом розміщення відповідних анкет в холі приміщення та на офіційному веб-сайті суду.
Опитування проводиться з метою об’єктивної оцінки якості послуг, що надаються Херсонським окружним адміністративним судом, та визначення шляхів їх покращення.
Дослідження якості роботи суду проводиться з використанням методології карток громадянського звітування, які використовуються Проектом USAID «Справедливе правосуддя».
Провівши узагальнення всіх відповідей, презентуємо найбільш загальні дані з анкет:
- 96% респондентів вважають себе обізнаними з роботою судів взагалі.
- 93% опитуваних оцінили якість роботи Херсонського окружного адміністративного суду на «відмінно» та «добре».
- Роботу працівників апарату суду 70% відвідувачів оцінили на «відмінно».
- 74% громадян сприймають роботу суддів Херсонського окружного адміністративного суду на «відмінно».
- На питання, якими є ваші враження від візиту до суду порівняно з очікуваннями, 56% респондентів зазначили, що відповідають очікуванням, 37% відмітили, що кращі ніж очікували.
- 68% громадян відповіли, що якість роботи Херсонського окружного адміністративного суду, в порівнянні з попереднім візитом, покращилася.
У відкритому питанні, щодо конкретних змін, які, на думку відвідувачів, необхідно покращити в роботі суду сьогодні, респонденти побажали покращення матеріального забезпечення, збільшити кількості столів у холі суду для написання процесуальних документів та паркувальних місць для автомобілів.
За результатами проведеного аналізу анкет опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду за перше півріччя 2015 року встановлено наступне:
Блок 1. Загальна характеристика респондента.
- Загальна кількість опитуваних респондентів – 27 осіб, з них 15 чоловіків, 12 жінок.
- З даних респондентів 5 осіб віком від 18-25 років, 16 осіб віком від 26-36 років, 6 осіб віком від 40-59 років.
- 22 особи мають вищу юридичну освіту, 1 особа – повна вища освіта, проте не юридична, 4 особи – середня та неповна середня освіта.
- 25 респондентів проживають в населеному пункті, де розташований ХОАС, відповідно 2 особа проживає в іншому населеному пункті.
- 25 респондентів у адмін. процесі представляють іншу особу (є адвокатом, юристом, юрист-консультом), 2 респондента представляють свої особисті інтереси, 1 – представляв в суді прокуратуру.
- При оцінці свого матеріального становища 8 респондентів зазначили, що вважають себе нижче середнього статку, 18 – середнього статку, 1 – вважає себе заможним.
- 26 опитаних були учасником судового процесу 6 раз і більше, для 1 респондента – перший судовий процес.
- У 3-ох респондентів розгляд їхніх справ ще не розпочато, у 22 – справи перебувають в процесі розгляду, у 2 – розгляд справи завершено (винесено рішення).
- 1 респондент щодо обізнаності роботи судів та суддів у цілому вважає себе майже не обізнаним, 7 – вважають себе загалом обізнаними, 19 – вважають себе цілком обізнаними.
- На запитання щодо оцінки за 5-ти бальної шкалою якості роботи ХОАС відповіли:
- 2 респондент оцінили на 3.
- 9 респондентів оцінили в 4.
- 16 респондентів оцінили на 5.
Блок 2. Критерій оцінювання відбувався за 5-ти бальною шкалою.
Доступність суду.
- Чи легко знайти будівлю суду:
- 3 респондент поставив 3.
- 6 респондента – 4.
- 18 респондентів – 5.
- Чи зручно вам дістатися до будівлі суду:
- 1 респондент поставив 1.
- 2 респондент – 2.
- 2 респондент – КН (0).
- 4 респондента – 3.
- 7 респондента – 4.
- 7 респондента – 5.
- 4 респондента не надали відповіді, оскільки користуються громадським транспортом.
- Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду:
- 2 респондент – КН (0)
- 1 респондент поставив - 1
- 1 респондент поставив - 2
- 7 респондентів поставили - 3
- 8 респондентів – 4
- 8 респондентів – 5.
- Чи зазнавали ви певних перешкод до приміщення суду через обмеження охорони:
- Як ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду:
- 2 респондент поставив 2
- 7 респондента – 3
- 5 респондентів – 4
- 14 респондентів – 5.
- Якщо вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдалось додзвонитися та отримати повну інформацію:
- 4 респондента поставили 3
- 3 респондента – 4
- 20 респондентів – 5.
- Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати ваші справи у суді (подавати позов, ознайомитися з матеріалами справи, отримати рішення і ін..):
- 2 респондента поставили 2
- 2 респондента поставили 3
- 6 респондентів – 4
- 17 респондентів – 5.
- Чи могли б ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності:
- 4 респондент поставили 0
- 2 респондент – 1
- 4 респондента – 2
- 4 респондента – 3
- 4 респондента – 4
- 7 респондента – 5
Зручність та комфортність перебування у суді.
- Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання:
- 5 респондента – 3
- 5 респондента – 4
- 17 респондентів – 5
- Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів):
- 3 респондент – 3
- 5 респондента – 4
- 19 респондентів – 5
- Чистота та прибраність приміщення:
- 5 респондента – 4
- 22 респондентів – 5
- Достатність освітлення приміщення:
- 4 респондента – 4
- 23 респондентів – 5
Повнота та якісність інформації.
- Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яви):
- 4 респондента – 4
- 23 респондентів – 5
Чи повною мірою задовольняє вас наявна в суді інформація щодо:
- Розташування кабінетів, залів засідань, інших приміщень:
- 1 респондент поставив 2
- 1 респондент – 3
- 10 респондентів – 4
- 15 респондентів – 5
- Правила допуску в суд та перебування в ньому:
- 3 респондента поставили 2
- 9 респондентів – 4
- 15 респондентів – 5
- Справи, що призначені до розгляду:
- 2 респондент поставив 3
- 4 респондента – 4
- 21 респондентів – 5
- Зразків документів (заяв, клопотань тощо):
- 1 респондент поставив 0
- 1 респондент – 3
- 6 респондентів – 4
- 19 респондентів – 5
- Порядок сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів:
- 1 респондент поставив 3
- 10 респондентів поставили 4
- 16 респондентів – 5
- Чи користуєтесь ви сторінкою суду в мережі інтернет:
- 25 респондентів відповіли ТАК
- 2 респондента – НІ
- Чи знайшли ви на сторінці суду потрібну для вас інформацію:
- 1 респондент поставив КН
- 5 респондентів – 4
- 21 респондентів – 5
Сприйняття роботи працівників апарату суду
- Чи старанно працювали працівники апарату суду та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків:
- 1 респондент поставив 3
- 8 респондентів – 4
- 18 респондентів – 5
Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з вами:
- Доброзичливість, повагу, бажання допомогти:
- 1 респондент поставив 3
- 7 респондентів поставили 4
- 18 респондентів – 5
- 1 – без відповіді
- Однакове ставлення до всіх, не залежно від соціального статусу:
- 8 респондентів поставили 4
- 19 респондентів – 5
- Професіоналізм, знання своєї справи:
- 1 респондент – 3
- 7 респондентів – 4
- 18 респондентів – 5
- 1 – без відповіді
Дотримання строків судового розгляду:
- Чи вчасно (відповідно до графіку) розпочалося останнє засідання по вашій справі:
- 2 респондент поставило 3
- 9 респондентів – 4
- 16 респондентів – 5
- Чи було враховані ваші побажання при призначенні дня та часу засідання:
- 2 респондента поставили 3
- 5 респондента – 4
- 20 респондентів – 5
- Чи вчасно ви отримали повістки та повідомлення про розгляд справи:
- 1 респондент поставив 1
- 8 респондентів поставили 4
- 18 респондентів – 5
- Чи вважаєте ви обґрунтованими затримки-перенесення слухань у розгляді вашої справи:
- 1 респондент поставив 2
- 2 респондент – 3
- 7 респондентів – 4
- 17 респондентів – 5
Сприйняття роботи судді
- Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був):
- 1 респондент поставив 2
- 4 респондента – 3
- 5 респондента – 4
- 17 респондентів – 5
- Коректність, доброзичливість, ввічливість:
- 1 респондент поставив 3
- 6 респондента – 4
- 20 респондентів – 5
- Належна підготовка до справи та знання справи:
- 1 респондент - не має відповіді
- 1 респондент поставив 3
- 4 респондента – 4
- 21 респондентів – 5
- Надання можливості сторонам обґрунтувати свою позицію:
- 1 респондент - не має відповіді
- 5 респондентів – 4
- 21 респондентів – 5
- Дотримання процедури розгляду:
- 1 респондент – не має відповіді
- 6 респондента – 4
- 20 респондентів – 5
Судові рішення, якщо розгляд справи завершено:
- Чи рішення по вашій справі було на вашу користь:
- 3 респондент – не має відповіді
- 4 респондент – КН (0)
- 1 респондент – не на його
- 19 респондентів – на їх користь
- Чи плануєте ви оскаржувати рішення по вашій справі:
- 5 респондента – не має відповіді
- 3 респондента – КН (0)
- 10 респондентів – НІ
- 9 респондентів – ТАК
- Чи отримали ви повний текс рішення по вашій справі:
- 5 респондента – не має відповіді
- 1 респондент – КН (0)
- 20 респондентів – ТАК
- 1 респондент – НІ
- Чи вчасно ви отримали повний текст рішення по вашій справі:
- 5 респондента – не має відповіді
- 1 респондент – КН (0)
- 3 респондент – НІ
- 18 респондентів – ТАК
За результатами ознайомлення респондентів з текстом рішення було надано наступні відповіді на запитання:
- Чи було рішення викладено легко, доступною мовою для розуміння:
- 1 респондент поставив 1
- 2 респондента – 3
- 7 респондентів – 4
- 13 респондентів – 5
- 4 респондент – не має відповіді
- На вашу думку, чи було рішення по вашій справі добре обґрунтованим:
- 4 респондент – не має відповіді
- 6 респондентів – 3
- 5 респондента – 4
- 12 респондентів – 5
Вкажіть загальну кількість:
- Судових засідань, що відбулись по вашій справі:
- 1 респондент – КН (0)
- 7 респондентів – не має відповіді
- 1 респондент – 1 суд.зас.
- 6 респондента – 2 суд.зас.
- 7 респондентів – 3 засідання
- 2 респондента – 4 засідання
- 1 респондент – 5 суд.зас.
- 1 респондент – 20 суд.зас.
- 1 респондент – в залежності від складності справи
- Судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду:
- 3 респондент – КН (0)
- 5 респондента – не має відповіді
- 19 респондентів – відсутні такі випадки
- Візитів до суду, що не були пов’язані з участю в судових засіданнях:
- 3 респондента – КН (0)
- 5 респондента – не має відповіді
- 7 респондентів – відсутні такі випадки
- 1 респондент – 1 такий візит
- 4 респондента – 2 рази
- 2 респондента – 4 рази
- 2 респондента – 5 разів
- 1 – 7 разів
- 2 респондент – 20 і більше раз
Блок 3. Зміни та рекомендації.
Шкала важливості вимірів якості (7-ми бальна, де 1 – це найголовніше).
- Доступність суду:
- 5 респондента – 1
- 4 респондента – 2
- 1 респондент – 3
- 1 респондент – 4
- 3 респондента – 5
- 5 респондента – 6
- 4 респондента – 7
- 3 респондента – не має відповіді
- Зручність та комфортність перебування в суді:
- 1 респондент – 2
- 1 респондент – 3
- 1 респондент – 4
- 6 респондентів – 5
- 5 респондентів – 6
- 1 респондент – 7
- 5 респондента – не має відповіді
- Повнота та ясність інформації:
- 4 респондента – 1
- 3 респондент – 3
- 7 респондентів – 4
- 2 респондент – 5
- 1 респондент – 6
- 4 респондента – 7
- 5 респондента – не має відповіді
- Дотримання строків судового розгляду:
- 4 респондента – 1
- 4 респондент – 2
- 2 респондента – 3
- 4 респондента – 4
- 3 респондент – 5
- 4 респондента – 7
- 5 респондента – не має відповіді
- Якість роботи працівників апарату суду:
- 4 респондента – 1
- 3 респондента – 2
- 4 респондента – 3
- 2 респондента – 4
- 3 респондента – 5
- 3 респондента – 6
- 1 респондент – 7
- 5 респондента – не має відповіді
- Якість роботи судді:
- 9 респондентів – 1
- 3 респондента – 2
- 1 респондент – 4
- 5 респондента – 6
- 3 респондента – 7
- 5 респондента – не має відповіді
Відкрите питання: які конкретні зміни, на ваш погляд, необхідні для покращення роботи суду сьогодні?
- Все дуже добре.
- Усунути можливість органів державної влади впливати на прийняття рішень судом.
- Покращення матеріального забезпечення (2 респондента)
- Все чудово.
- Відсутність кодових електронних замків на дверях.
- Необхідно додати більшу кількість столів для написання клопотань чи інших документів в холі суду.
- Підвищення кваліфікації апарату суду; поліпшення умов очікування в суді; їдальня; потрібен ліфт; банкомати та айбокси; збільшення паркувальних місць; місця для паління.
- Як ви вважаєте, чи наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?
- ТАК – 20 респондентів
- НІ – 5 респондента
- Без відповіді – 1 респондент
- КН (0) – 1 респондент
- Якими є ваші враження від візиту до суду сьогодні порівняно з вашими очікуваннями?
- Кращі, ніж очікував – 10 респондентів
- Гірші, ніж очікував – 1 респондент
- Відповідають очікуванням – 15 респондентів
- Без відповіді – 1 респондент
- Якщо ви були в цьому суді раніше (минулого року або ще раніше), то як, на ваш погляд, змінилась якість роботи суду загалом?
- Покращилась значно – 9 респондентів
- Покращилось несуттєво – 8 респондентів
- Залишилась без змін – 6 респондентів
- Дещо погіршилася – 0 респондентів
- Значно погіршилася – респондентів
- Важко сказати – 2 респондента
- Без відповіді – 2 респондента
- Чи відчули ви певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства?
- Так, відчув позитивні зміни – 13 респондентів
- Так, відчув негативні зміни – 2 респондент
- Ні, не відчув ніяких змін – 9 респондентів
- КН (0) – 3 респондента