flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Одеський окружний адміністративний суд

Узагальнення роботи суду з розгляду звернень громадян, інформаційних запитів, депутатських запитів, що надходили в 2014 році

15 січня 2015, 16:08

Відповідно до плану роботи Херсонського окружного адміністративного суду на перше півріччя 2015 року проаналізовано роботу суду з розгляду звернень громадян, запитів на публічну інформацію, депутатських запитів, що надходили в 2014 році.

I. Узагальнення роботи суду з розгляду звернень громадян.

Організація роботи зі зверненнями громадян в Херсонському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.

Звернення громадян, що надходять до суду, приймаються та реєструються у день їх надходження. Відповідно до вимог законодавства та з метою контролю за своєчасністю надання відповідей і аналізу звернень громадян, з 01 січня 2014 року здійснюється окреме діловодство, що передбачає зокрема ведення окремих справ за зверненнями.

Для зручності реалізації права на звернення громадян головою суду, заступником голови суди, керівником апарату суду і заступником керівника апарату суду здійснюється особистий прийом громадян. Так, за 2014 рік на прийомі у голови суду було три громадянина, у керівника апарату суду – один. Всі питання вирішенні позитивно під час прийому.

У 2014 році до суду надійшло 23 письмових звернень громадян.
За видами звернення розподілилися на: заяви – 17, скарги - 6.

Основними питаннями, які порушувались у зверненнях громадянами були:
- щодо видачі копій матеріалів судової справи – 3;
- щодо визнання протиправними дій працівників суду – 6;
- щодо порушення норм матеріального та процесуального права – 4;
- клопотання щодо вчинення певних дій - 3;
- інше - 7

По зверненнях, що надійшли до суду протягом звітного періоду, надано вичерпні відповіді та роз’яснення.

Так, по зверненням громадян з приводу видачі копій матеріалів судової справи та порушення норм матеріального та процесуального права, роз’яснено, що сторона по справі може звернутися до суду із відповідною заявою на ознайомлення з матеріалами справи чи видачу копій рішення суду та оскаржити рішення суду першої інстанції в порядку, встановленому ст. 186 КАС України.

При розгляді звернень з приводу визнання протиправними дій працівників суду, в одному випадку встановлено, що скарга є обґрунтованою. Так, помічником судді безпідставно було відмовлено стороні у видачі копії судового рішення, в зв’язку з не оплатою ним судового збору за повторну видачу. Як встановлено, така відмова була необґрунтована, оскільки судове рішення ще не видавалось. В зв’язку з цим помилку було усунуто, судове рішення видано в найкоротші терміни. В подальшому проведено оперативну нараду із суддями та працівниками апарату суду, з метою недопущення вказаних порушень у подальшому.

В інших випадках, підтверджень протиправності дій працівниками суду не виявлено та надані відповідні роз’яснення.

Три звернення направлені за належністю. Одне звернення повернуто заявнику, так як не містило жодних вимог чи прохань. Одне звернення не підлягало розгляду, відповідно до ч.2 ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», оскільки було подане повторно від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання.

Загалом, усі звернення розглянуті в строк передбачений Законом України «Про звернення громадян». При розгляді звернень особлива увага приділялась забезпеченню об'єктивності, всебічності і своєчасності, не допущення надання необґрунтованих відповідей, безпідставної передачі звернень на розгляд іншим органам.

II. Узагальнення роботи суду з розгляду інформаційних запитів.

Організація роботи із забезпечення фізичним, юридичним особам, об'єднанням громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень, доступу до публічної інформації у Херсонському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Херсонському окружному адміністративному суді, затвердженого наказом голови суду від 05.07.2011 за № 06-21/05 (зі змінами та доповненнями від 24.06.2014 за № 06-04/17).

Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються відділом документального забезпечення і діловодства (канцелярією) суду з урахуванням вимог Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Херсонському окружному адміністративному суді.

Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції відділ документального забезпечення і діловодства (канцелярія) суду виокремлює запити на публічну інформацію і невідкладно передає їх голові суду, а у разі його відсутності заступнику голови суду, а за їх відсутності - керівнику апарату суду для визначення відповідальної особи та опрацювання запиту на інформацію, підготовку відповіді.

Усього у 2014 році до суду надійшло 5 запитів на отримання публічної інформації, з них усі письмові.

Від юридичних осіб надійшло 3 та 2 запити від фізичних осіб.
Основними питаннями, які порушувались у запитах були:
- надання інформації щодо руху адміністративних справ – 1;
- інформація щодо суддів - 2;
- питання, пов’язані із реалізацією ЗУ «Про очищення влади» - 1;
- про надання копій рішень суду – 1.

По запитах, що надійшли до суду протягом звітного періоду, надано вичерпні відповіді і пояснення.

Чотири запити вирішені позитивно, по одному відмовлено в наданні інформації, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувачем інформації є фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень. В даному випадку звернувся структурний підрозділ належного запитувача публічної інформації.

Загалом, усі запити розглянуті у строк, передбачений Законом України «Про доступ до публічної інформації». При розгляді запитів особлива увага приділяється забезпеченню об'єктивності, всебічності і своєчасності, не допущення надання необґрунтованих відповідей.

III. Узагальнення роботи суду з розгляду депутатських запитів.

Організація роботи з депутатських запитів у Херсонському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно до Закону України «Про статус народного депутата України».

У 2014 році до суду надійшов один депутатський запит щодо надання інформації стосовно кількості судових справ про оскарження особами рішень про їх звільнення на підставі Закону України «Про очищення влади». Відповідь на запит надана в строк, передбачений Законом України «Про статус народного депутата України».

Стан роботи із зверненнями громадян, забезпечення фізичним, юридичним особам, об'єднанням громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень, доступу до публічної інформації та із розгляду депутатських запитів у Херсонському окружному адміністративному суді постійно знаходиться під контролем голови суду.